chiptuning

Chiptuning je úprava map řídící jednotky motoru. Pomocí těchto map jsou řízeny důležité veličiny, jako je délka či počátek vstřiku, tlak a průběh turbodmychadla, řízení AGR a další. Úpravou lze docílit vyššího výkonu a kroutícího momentu při nižších otáčkách a tím snížení spotřeby (při stejném stylu jízdy jako s neupravenou jednotkou). Úspora paliva se projeví především u přeplňovaných motorů.
Námi upravený vůz splňuje limity pro měření emisí v ČR.
Úpravou nedochází k nadměrnému zatěžování motoru. Tvrzení, že úprava programu v řídící jednotce vede ke zkrácení životnosti motoru nejsou pravdivá. Ke zkrácení životnosti dochází většinou vinou řidiče (nedochlazování turbodmychadla, zatěžování studeného motoru, dlouhé intervaly výměny olej atp.). Upravený motor má větší kroutící moment v nižších otáčkách, není jej nutno tolik vytáčet a tím dochází zároveň k úspoře paliva.
Ke zkrácení životnosti nebo ke zničení dochází často neodbornou úpravou řídící jednotky – takovýchto případů je mnoho – kabel lze koupit na internetu i s upravenými mapami řídících jednotek. Tyto mapy však nejsou upravené přímo pro Váš motor a ne vždy dotyčný nahraje správnou mapu (u většiny řídících jednotek je několik verzí software), takovýto úpravce často nedisponuje ani potřebnými diagnostickými nástroji. Dotyčný nedisponuje ani softwarem na
úpravu obsahu jednotek (map), neboť cena software se pohybuje v řádech stovek tisíc. Tyto „úpravce“ neboli „nalívače“ poznáte podle nápadně nízké ceny. Kapitolou sama pro sebe jsou Powerboxy,Speedboxy, SpeedBustery apod. Najdou se i tací, kteří vám budou tvrdit, že na vašem voze provedou chiptuning, ve výsledku ale zjistíte, že se jedná o některé ze zmíněných zařízení. Na rozdíl od chiptuningu, kde dochází opravdu k optimalizaci řídícího softwaru vozidla, je Powerbox jen přídavné zařízení, které oklame řídící jednotku.
Úprava softwaru řídící jednotky:
Před samotnou úpravou provádíme kompletní diagnostiku, jízdní test a prohlídku vozidla pro odhalení případných závad.
Během těchto testů zkontrolujeme komponenty, které mají největší vliv na samotný výkon a jsou zároveň i nejvíce náchylné k poškození. Především se soustřeďujeme na komponenty, jako jsou MAF senzor– čidlo vyhodnocující aktuální množství nasávaného vzduchu, skutečný a požadovaný plnící tlak turbodmychadla a jeho regulace, dávkování a tlak paliva..apod.
Úprava obsahu řídící jednotky je VŽDY provedena individuálně pro konkrétní motor na optimální hodnoty.
Hodnoty nárůstu výkonu dle motoru
- naftové přeplňované 20-40%
- naftové nepřeplňované 5-12%
- benzinové přeplňované 15-30%
- benzinové atmosferické 5-12%
Na upravený obsah řídící jednotky poskytujeme záruku a garantujeme také obnovu původního obsahu jednotky ze zálohy.
Ceny
- naftové přeplňované motory EDC15 od 2990,- Kč
- naftové přeplňované motory EDC16 od 3990,- Kč
- naftové přeplňované motory EDC17 od 4490,- Kč
- naftové nepřeplňované motory od 2990,- Kč
- benzinové přeplňované motory od 3500,- Kč
- benzinové atmosferické motory od 2990,- Kč
parametry podle značek a typů vozu






















Napište nám
kontaktní údaje
CAR-SOFT.cz
Part Store s.r.o.
Sokolská 248
Kdyně 345 06
IČ: 29108853
